Frauke Boer

Frauke Boer

Omega 3 en gezonde borsten

In onze huidige maatschappij gebruiken we veel meer Omega 6 (pakjes, zakjes, koekjes, eigenlijk zit het in alles wat je niet zelf maakt) dan goed voor ons is. Hierdoor is de verhouding van Omega 3 : Omega 6 ernstig uit balans en kunnen ontstekingen vat krijgen op ons lijf. Door het gebruik van Omega 3 kun je die balans verbeteren en kun je gezondere borsten krijgen (en een gezond lichaam). Hieronder leggen we uit hoe dat werkt.

Wat zijn gezonde borsten eigenlijk? Dat zijn borsten die geen pijn doen, geen knobbels hebben en waarvan de afvoer van afvalstoffen optimaal is. Afvoer van afvalstoffen is van levensbelang voor ons lichaam. Als we de afvalstoffen niet kwijt kunnen, dan vervuilt ons lichaam en levert dat ontstekingen op die van kwaad tot erger gaan. Let op, elke tumor is ooit als ontsteking begonnen. Dit laat natuurlijk direct het belang zien van het bestrijden van ontstekingen.

Natuurlijk is het belangrijk om handmatig je lymfe afvoer te stimuleren. Bij De Groene Zuster leer je daarom over het effect van borstelen, masseren, regelmatig de bh uit doen. Daardoor gaat het lymfesysteem beter stromen en kun je je afvalstoffen kwijt raken.

Maar wat net zo belangrijk is is de afvalverwerking vanuit de cel. En die kun je verbeteren door het gebruik van een hoog gedoseerde Omega 3. Omega 3 staat natuurlijk bekend om de feiten dat het goed is voor hart- en bloedvaten en de hersenen, maar wat het ook doet is de celwand beter doorlaatbaar maken. Daardoor kunnen de voedingsstoffen er beter in en de afvalstoffen er beter uit.

Wat er gebeurt als je eerst je cellen eens de tijd geeft om te herstellen door het gebruik van hoog gedoseerde Omega 3, is dat je cellen de voedingsmiddelen weer gaan opnemen. Als de cellen zo verkrampt zijn dat ze dat niet meer kunnen, dan merk je ook dat het gebruik van supplementen niet zoveel zoden aan de dijk zet. Als je weer genoeg Omega 3 in je bloed hebt, dan gaan je cellen weer opnemen en wordt je gezonder. Ik dacht eerst dat ik er met het gebruik van lijnzaad, lijnzaadolie, walnootolie etc wel zou komen, helaas. Na een hoog gedoseerde Omega 3 voelde ik mijn lichaam pas weer in balans komen.

Waar moet je op letten als je kiest voor een goede Omega 3?

  • Zorg voor een hoge dosering EPA en DHA, van minimaal 1000 mg per dag, waarvan liever meer DHA dan EPA
  • Let op, vloeibare Omega 3 is minder bewerkt en wordt minder snel ranzig dan Omega 3 in capsules.
  • Zorg voor een supplement dat MSC gecertificeerd is (dan wordt duurzaam gevangen vis gebruikt)
  • En wil je echt weten of het werkt, dan kun je voordat je start een bloedtest doen en na een aantal maanden weer. Dan zie je echt het verschil.

Zoek een Omega 3 uit waar je je prettig bij voelt, dan zul je na een tijdje zien dat het werkt. En de test bewijst het. Ga voor gezond!

www.leeef.nl/borstgezondheid

Facebook

[email protected]

Frauke Boer

06-11466690